23/12/2016

TRAVEL | WHERE TO TRAVEL NEXT

SWEDEN

SUEDE


Sweden always had a special place in my heart. Maybe because I am firmly convinced my future husband is going to be Swedish. I mean boy, they are tall, blond, with pale skin and blue eyes, hairy and Viking-like. Men designed by God's hands for myself. And God designed for them the most beautiful country. With canals and green hills and nature wonders ! And Swedish are all about organic, healthy food. Heaven on Earth for a veggie like me.
La Suède a toujours eu une place de choix dans mon coeur. Peut-être parce que je suis intimement convaincue que mon futur mari sera suédois. Attendez, les mecs sont grands, blonds, pâles aux yeux bleus, un peu poilu stylé Viking. C'est carrément des créations de Dieu spécialement pour moi. Et Dieu leur a créé le plus beau des pays. Avec des canaux et des vallées verdoyantes, et d'autres merveilles de la nature ! Et les Suédois kiffent tout ce qui touche au bio, au bien-être... le paradis sur Terre pour une végétarienne comme moi.

NORWAY

NORVEGE


I watched many reports about the Chernobyl disaster this year as 2016 marked the 30th anniversary of the disaster. If you don't know where this is going, just keep reading. Watching these reports, I learnt that beside Ukraine, the most radiated country after the catastrophe was surprisingly Norway. I watched adocumentary about how the green hills and landscapes of Norway sealed radiations in the soil and reindeers are suffering from it. Strangely, it convinced me to go and have a look to this amazing land.
J'ai regardé pas mal de reportages sur Tchernobyl vu que 2016 marque le trentième anniversaire de la catastrophe. Si vous ne voyez pas où je veux en venir, continuez de lire. En regardant ces reportages, j'ai appris qu'après l'Ukraine, le pays le plus irradié à cause de la catastrophe est de façon assez surprenante la Norvège. Un des documentaires que j'ai regardé expliquait comment les vallées verdoyantes et les jolis paysages de la Norvège en fait étaient contaminés en leur sol et que les rennes en meurent. Bizarrement, ça m'a conforté dans mon idée qu'il faut que je me rende sur place et que je découvre ce superbe pays.

ROMANIA

ROUMANIE


I met several Romanians in my early 20s. I even dated one for a couple of days haha But at that time, I was not really interested in Romania and central Europe in fact. I was all about the US. I even declined an invitation to Romania from a friend. It really hurt her feelings. But after interrailing the very same year, I discovered the wonders of Central Europe. The farest I went to was Budapest in Hungary but now I want to go even further. I want to travel to Romania, go to the beaches of the Black Sea, visit medieval towns and castle - including Dracula's one - and drive through the Transylvania forests looking for wolves. If I listened to myself, I would interrail again from Poland then Ukraine, Moldavia, Romania, Bulgaria, Turkey and Greece. Oh why the Earth so big ?
J'ai rencontré pas mal de Roumains il y a quelques années. Je suis même sortie avec un Roumain pendant quelques jours. Mais à l'époque, la Roumanie, ça ne me disait trop rien. L'Europe Centrale en générale d'ailleurs. J'étais obnubilée par les Etats-Unis. J'ai même décliné l'invitation d'une amie roumaine de me rendre en Roumanie. Je crois l'avoir blessée. Et j'ai fait Interail la même année et découvert un peu les merveilles de l'Europe Centrale. Le plus loin qu'on soit allé c'était Budapest en Hongrie mais j'ai envie d'aller encore plus loin. J'ai envie d'aller en Roumanie, d'aller sur les plages de la Mer Noire, visiter des cités médiévales et des chateaux - y compris celui de Dracula - et de conduire à travers la forêt de Transylvanie à la recherche de loups... Si je m'écoutais, je ferais de nouveau Interail mais cette fois de Pologne et ensuite l'Ukraine, la Moldavie, la Roumanie, la Bulgarie, la Turquie et la Grèce. Oh, pourquoi la Terre est si grande ?

Where are you travelling to next ?
C'est quoi votre prochaine destination?

Armelle De Oliveira

1 commentaires:

  1. I'm Romanian born and raised and was never truly interested in exploring, so I don't blame you! But over the summer I went on this amazing trip through Transylvania and wow - it's really worth visiting! Such beautiful, unique places <3

    http://fashamorphosis.blogspot.com

    RépondreSupprimer

Your notes are keeping this blog alive ! Thank you !